Wie

Wie wij zijn
Karin Klijnsma (1964) weet ingewikkelde situaties vol energie weer vlot te trekken. Ze weet zich te verplaatsen, verhelderen en vervolgens te verrassen met onverwachte invalshoeken en interventies.
Nanny de Bruin (1961) verleidt opdrachtgevers en teams met scherpte, diepgang en humor tot een andere blik op zichzelf en op de organisatie. Haar manier van werken nodigt uit tot reflectie en nieuwe inzichten.
Wij kennen een verschillende achtergrond: Karin in de non-profit als trainer, manager en directeur; Nanny in de zakelijke dienstverlening als HR-professional en HR-directeur in de retail (Ahold, Etos).
We werken beiden al vele jaren (vaak samen) als adviseur en procesbegeleider voor opdrachtgevers.

De aanleiding
Regelmatig benaderden organisaties ons in de nasleep van een medewerkerstevredenheidsonderzoek: om managers te ondersteunen die negatief beoordeeld waren en bang waren om het gesprek met hun team aan te gaan, om in sessies met medewerkers weer de focus te krijgen op “wat kan iedereen zelf kan bijdragen” of om de uitslagen te vertalen in acties.
Stuk voor stuk waren dit mooie opdrachten. Maar we waren liever op een andere wijze gestart.

Onze drijfveer
Wij genieten als mensen in organisaties echt in gesprek gaan: over wat energie geeft en slurpt, over wat hen drijft en waar ze van wakker liggen, over wat vleugels geeft en wat schuurt, over wat hen echt bezighoudt.
Wij worden blij van het zoeken en aanbieden van de juiste interventies, maar vooral van het gesprek dat zich dan ontvouwt en de oplossingen en acties die dan, soms als vanzelf, volgen.